Formasyon Başvurularında Hangi Not Dönüşüm Tablosu Kullanılacak?

Güncelleme: Herkes kendi okulundan aldığı yüzlük dönüşüm tablosunu kullanacak. Kendi dönüşüm tablosu olmayanlar YÖK’ün tablosunu kullanacak.

Pedagojik formasyon başvurularında ALES puanı ile birlikte akademik not ortalaması da kullanılacak. Başvurularda diploma notu 100’lük sisteme göre belirtilecek. Farklı not sistemlerinde eğitim alan  adayların diploma notu 100’lük sisteme dönüştürülecek . Peki adaylar kendi üniversitelerinin dönüşüm tablosunu mu; yoksa YÖK’ün dönüşüm tablosunu mu kullanacak?..  Bu konuya netlik kazandırmak için YÖK İletişim Merkezi ile irtibata geçtik ve şu cevabı aldık;

“Transkriptinizde diploma notunuz sadece 100’lük sisteme göre ifade edilmişse orada belirtilen puanı kullanmalısınız; fakat transkriptinizdeki notunuz 100’lük sisteme göre değilse YÖK’ün dönüşüm tablosunu kullanmalısınız. Transkriptinde hem 4’lük hem 100’lük notu bulunanlar da YÖK’ün dönüşüm tablosunu kullanmalıdır.”

4’lük Sistemdeki Notların 100’lük Sistemdeki Karşılıkları

Bir önceki yazımız olan Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi 78 Hemşire Alımı Yapacak başlıklı makalemizde Hemşire Alımı hakkında bilgiler verilmektedir.

Incoming search terms:

  • ösym not dönüşüm tablosu
  • yök dönüşüm tablosu
  • formasyon not dönüşüm tablosu
  • anadolu üni 4lük sistem
  • aöf yüzlük not dönüşüm tablosu
  • FORMASYONDA DİPLOMA NOTU
  • formasyon 100lük sistem hesaplama
  • erciyes üniversitesi 100 lük dönüşüm tablosu
  • aofte yuzluk donusum sistemi var mi
  • anadolu üniversitesi not çevirim
Bu yazı 187 kere okundu.
  • Site Yorum
  • Facebook Yorum

16 adet yorum var.

  1. göksel dedi ki:

    çok ama çok saçma sırf transkripinde ikisi bir yazıyor diye onumu kullanacak 2.80 e 85 yazıyorsa nolacak nerde kaldı bu sistemi düzeltmenin mantığı bu yazıda değil ama sizin sorunuza cevap veren osym sorumlusunun cevabında bir yanlışlık var bence

  2. Mehmet Bahtsız. dedi ki:

    Peki transkriptimizde hem 4 lük hem de 100 lük ortalamamız yazıyorsa ne olacak?.. benim diplomamda yazan yüzlük puanım ile YÖK arasında 10 puan fark oynuyor.

  3. ysmn dedi ki:

    arkadaşlar bende biraz önce aradım..valla önce yetkili bir kişi misiniz diye de sordum:)anladığım kadarıyla sadece yüzlük sistemle mezun olanlar kendi notlarını kullanabilecek.diğerleri yani hem dörtlük hemde dörtlük ve yüzlük yazanlar ise yöke göre dönüşüm kullanacaklarmış.gene sordum dedim ki geçen sene biz üniversitelerimizden onaylı yüzlük dönüşüm belgesi aldık onlar geçerli olmayacak mı dedim..hayır dedi..ben çağrı merkezinden filiz hanımla konuştum.doğru söylüyordur muhtemelen ama üniversitelerin öğrencilerine verdiği hakkı kimse elinden alamaz diye düşünüyorum.yani benim üniversitem onaylı bir belge verdiyse o geçerli olmalıdır. çünkü hak budur..

  4. Mehmet Bahtsız. dedi ki:

    Sonradan üniversiteler kendi öğrencisine torpil yapmak için yüksek yüksek dönüşüm yapıp verdiler YÖK bunun önüne geçmek istedi. Ancak ben 3 sene önce mezun olmuşum ve Diplomamda zaten yüzlük notum yazıyor. Böyle birşey olursa bunun vebalini nasıl vereceksiniz sevgili YÖK üyeleri. Benim ne kabahatim var yıllarca bekledik formasyonu tam aldık derken diplomamda yazan yüzlük puanı silip 10 puan düşük yazdırmak nerden çıkıyor nedir bizim bu düzenden çektiğimiz

  5. grdm dedi ki:

    bu haberin doğru olmasını temenni ederim zira 2.50 lerde mezun olup kendi okullarının yüzlük sisteme göre çevirmiş olduğu şişirme notlarla geçen sene her yeri kapattılar bu itiraz eden arkadaşların okullarından olanlar, bizde de okul düşük çeviriyor 3.50 ortalamaya zar zor 85 alabilirken 2.50 ortalamaya 80inin üstü çeviri yapanlar var bu haksızlık değil midir. YÖKün tablosu kullanılmalı, merkezi yerleştirmeden bahsediliyor o zaman dikkate alan tek bir kaynak olmalı, bugün sosyal paylaşım sitelerinden birinde 2.13 ortalamayla 75 alan biri vardı bu bizlerle dalga geçmektir resmen, YÖKün tablosu kullanılsın!!!

    • cocuk dedi ki:

      geçme notu 50 olan ve 100 lük sistemde mezun eden bir üniversiteden mezun olan biri 70 le mezun olduğunda puanı 70 olarak kalır. Ama geçme notu 70 olan ve 4 lük sistemde mezun eden bir üniversiteden mezun olan biri 2.00 ile mezun olduğunda ( ki böyle üniversitelerde 2.00 = 70 puana denk gelmektedir )yöke göre puanı 53 oluyor , ikisi de 70 le geçmiş niye puanları farklı ama? kendini bu insanların yerine koyda düşün

  6. enes dedi ki:

    sayın site yetkilileri lütfen tekrar iletişime geçin veya yeni bir haber yapın,madem yüzlük not kullanılacak transkriptinde hem dörtlük hem yüzlük olanın da üniversitesi vermiş 100 lük notunu öyle saçmalık mı olur yök ben çevircem diyor. büyük bir adaletsizlik lütfen bunu haber yapın.böyle olmamalı.

    • admin dedi ki:

      Henüz sizin söylediğinizi onaylayan bir açıklama yapılmadı. Öyle bir şey olursa tabii ki haberi güncelleriz.

    • nihat dedi ki:

      burada şunu sormak gerekir.ODTÜ matematik mezunu not ortalaması:2.50..sütçü imam matematik mezunu not ortalaması 2.50..sizce bu 2.50 lar aynımı olmalı adelet için..eğer yök bunu aynı yaparsa büyük bir adaletsizlik yapar bence

  7. deniz dedi ki:

    yök ün burda bi çıkarı yok demek ki bi adaletsizlik varki yök dönüşüm tablosunu oluşturdu kesinlikle bu tablo ya göre olmalı bunu destekleyenlerde çok

  8. nihat dedi ki:

    ben dumlupınar üniversitesi, fen-edebiyat fakültesi.türk dili ve edebiyatı bölümünden 2006 yılında mezun oldum. 4’lük not ortalamam 2.05 iken yüzlük not karşılığı olarak da 70.75 verilmiş. yök’ün çeviriminde ise yüzlük ortalamam 54.60′ a kadar düşmüş. yani yuvarlarsak 16 puanım çalınmış durumda. ya bu hak ikinci yerleştirmede bize teslim edilmeli ya da sadece ales puanıyla formasyon verilmeli. ne dersiniz,haksız mıyım ?..

  9. ikbal Arslan dedi ki:

    Ben bu kadar saçma bir şey daha duymadım. 4lük not sisteminin 100 lüğe çevrilmesi konusunda kriterler bellidir. Avrupa Birliği kriterlerinde de açıktır. 2.00 70 Puan dır. Bu aynı zamanda okuldan mezun olmak için almanız gereken puandır. 2.50 75, 3.00 80 , 3.50 90 ve 4.00 100 dür.
    Bunun haricinde bir not sistemi kullanılması tamamen eğitim seviyesinin düşük okullarda okuyanlar için faydalı olan bir şeydir. Ama okullarında katı katalog sistemi kullanılan adaylar için tamamen haksız ve yersiz bir tablo. Benim ortalamam 2.53, ÖSYM nin tablosuna bakarsak bu 65 puan’a denk geliyor. Varsayalım ki ben universitedeki bütün derslerimden 100 üzerinden 65 puan aldım ve ortalamam 65. Bu durumda ben zaten mezun olamayacaktım.
    Nasıl bir tablo, hangi kritere göre yapıldığı belli değil.

  10. şafak dedi ki:

    arkadaşlar sorularınızın karşılığı şu:
    Sizin üniversitelerde geçme notu 50 veya 60.yüksek yazanlarda 70 olduğundan 4 lük sisteme göre düşük 100 lük sisteme göre yüksek

  11. veysi dedi ki:

    arkadaşlar aynı üniversitenin 4 lük ve yüzlük sistemi kullanıp bunun yök ile aynı olmamasının nedeni dönem içinde aldığımız dersler örnek olarak dörtlük sistemde 75 de olsa 84 de olsa aynı not sistemine dahil edilir. yüzlük sistemde ise bu bileceğiniz üzere tabiki bu notlar aynı değil. yök e göre benim transkrriptim 6 puan düşüyor bunun nedeni puanlar verdiğim örnekte olduğu gibi 75 de olsa 84 de olsa 4 lük sistemde aynı olduğu için bu şekilde(dörtlük sistem üzerinden) direkt 100 lük sisteme dönüştürüldüğü için puanlar düşüyor..

Bir yorum bırak

Bir yorum bırak

Facebookta bizi bulun